IBM Research, în parteneriat cu unul dintre cei mai importanți producători de arome și parfumuri, Symrise, au dezvoltat o inteligență artificială, un program botezat Philyra – după zeița greacă a parfumurilor – care acum își perfecționează măiestria în crearea de parfumuri, învățând prin parcurgerea miilor de rețete, formule ingrediente și interacțiuni pe care ancestrala industrie a parfumurilor le stăpânește. IBM a decis că este un task pe măsura AI-ului să învețe și să discearnă arta parfumerilor așa încât, în scurt timp să poată să îi ajute, nu să îi înlocuiască, pe experții în arta olfactivă. Astfel, Philyra va scana mii de rețete de parfumuri pentru a identifica matrici și a dezvolta potențiale noi combinații, pe care, ulterior, parfumerii să le rafineze și să le propună în forma unui cu totul nou parfum. Ajutorul Philyraei este realmente neprețuit, pentru că, munca unui parfumer este o artă complexă în care calculele, proporțiile, eficiența și partea estetică joacă un rol egal în succesul unui parfum.