Legendarul graffer newyorkez, Futura, un personaj care a influențat enorm – și încă o face – cultura pop mondială, s-a aflat mereu în mijlocul evenimentelor, la locul și momentul potrivit: în anii ’80, a dizolvat imaginea ordonată și conformistă a New York-ului, dându-i culoare, prin graffiti și street-art, a realizat live picturi, în timpul concertelor The Clash, a fost în epicentrul shift-ului în fashion declanșat în Harajuku/Tokio, a colaborat cu Virgil Abloh, la lansarea primei colecții a designerului, pentru Louis Vuitton. În 1989, Futura a lăsat deoparte spray-urile, iar cariera sa a intrat într-o etapă nouă: “Am avut un job cât se poate de legal și plictisitor, am lucrat la un oficiu poștal, aproape am ajuns polițist și am fost la un pas sa mă fac pompier. Am fost și agent de securitate… Nimic creativ.” Din fericire pentru el, o mare admiratoare a creațiilor sale, designerul de modă Agnes B, l-a convins să continue. “A venit să mă salveze de ceea ce aș fi devenit dacă urmam drumul conformismului. Mi-a spus că eram uluitor la începutul anilor ’80 și că nu se poate să renunț”, își amintește artistul. Într-un univers alternativ, Futura ar fi rămas simplu, Leonard Hilton McGurr, un tip de 63, care lucrează la un oficiu poștal. Însă, viața are parfumul ei iar talentul, indiferent câte angoase provoacă, este greu de ascuns: Futura are acum prima expoziție personală, în Singapore, la galeria Gillman Barracks și și-a restartat propriul brand fashion, Futura Laboratories, după un hiatus de opt ani.
“Am așteptat foarte mult momentul propice pentru a relansa brand-ul meu de modă. Va fi foarte mic – doar câteva creații, accesorii, în mare parte – și nu va fi disponibil, fizic, decât în Singapore. Pentru mine este enorm de important că mi-am continuat viața în lumea artei. Sper să nu vă fi dezamăgit”.