Antreprenorul ideal

Antreprenorul ideal

O vastă radiografie, desfășurată pe trei decenii, a sistemului antreprenorial, dezvăluie trăsături obligatorii ca ideile să se transforme în povești de succes.

Iată care sunt principalele trăsături care pot defini antreprenori și start-up-uri:

Antreprenorii

  • Educație și experiență largă: Fondatorii a căror educație transcende discipline precum abilitățile tehnice cu artele liberale, au un orizont mai larg și sunt capabili să facă față provocărilor fără a fi descurajați.
    Cei care au o experiență interculturală sau internațională sunt capabili să înțeleagă mai bine diversitatea. Drept urmare, ei sunt capabili să rezolve diferențele din echipa lor și să pășească spre nivelul următor.
  • Foamea de succes: „Foc în burtă și speranță în inimă” – această trăsătură este unul dintre diferențiatorii-cheie între cei care au succes și cei care nu, deoarece start-up-urile sunt pline de capcane și este ușor să îți pierzi speranța și să renunți.
  • Mavericks: Oamenii care joacă după reguli reușesc foarte rar. Independența în gândire și acțiune înfățișează o capacitate de a pune la îndoială status quo-ul. Chiar și autoritățile supreme pot fi puse sub semnul întrebării, atâta timp cât este vorba despre obiectivul cel mai important – aventura progresului.

Start-up-uri

  • Fondator: Start-up-ul ar trebui să aibă mai mult decât un singur fondator. Deoarece au același obiectiv, fiecare sesiune de brain-storming generează mai multe idei și poate conduce la adoptarea unei abordări la 360 de grade a problemelor. Doi fondatori, care au aceeași perspectivă, idei și năzuințe, par a fi cifra ideală, iar concluziile studiilor arată că un start-up nu trebuie să aibă mai mult de trei fondatori.
  • Abilități complementare și atitudine: acestea fiind spuse că ar trebui să împărtășească aceleași gânduri despre etică și să aibă aceeași viziune largă pentru afaceri. Multe start-up-uri se închid în mai puțin de un an, deoarece fondatorii au viziuni diferite și nu pot găsi temeiuri comune.
  • Calitatea ideii: Deși este adevărat că ideea, cu care o pornire începe călătoria, suferă de obicei o transformare (pivoți), calitatea ideii originale este importantă. Ea reflectă capacitatea fondatorilor de a gândi și vedea prin probleme, modul eficient de rezolvare și de a face o afacere din soluție.

Este interesant de menționat că la intervale scurte apar noi tendințe, o mulțime de start-up-uri fiind bazate acum 5-6 ani pe „arbitrajul ideilor” – un soi democratic de a cizela idee. Acum, acest lucru se schimbă. Tendința recentă este că ideile de pornire sunt orientate către problemele și soluțiile locale. La nivel larg, cele mai bune start-up-uri sunt cele care au o diversitate de gândire, în echipă. De exemplu, un inginer s-a asociat cu un om de afaceri care are o idee pentru vânzarea unei idei, o anumită expertiză în domeniu, într-o industrie conexă, dar nu o potrivire exactă, această situație reprezentând o combinație de asumare a riscurilor și prudență.

Cele mai mari active pentru astfel de echipe sunt resursele în roluri cvasi-fondatoare – oameni care nu sunt fondatori, dar care au expertiză și sunt antreprenori, în esență. Totuși, astfel de resurse sunt foarte greu de găsit pentru că că sistemul nostru de învățământ tinde să fie unidimensional. De exemplu, inginerii sunt buni la rezolvarea problemelor, dar nu neapărat la creativitate și out-of-the box thinking.

Pe scurt, un antreprenor care are trăsăturile enumerate mai sus și poate reuni o echipă și resurse diverse în roluri cvasi-fondatoare, poate prezice viitorul – va avea succes!

Lasă un comentariu

© 2020 Urban Fine Art