Cei mai bine plătiți oameni au în comun o abilitate primară și adesea invizibilă. Invizibilitatea sa provine din faptul că nu este strălucitoare, nu o poți etala, nici măcar nu o poți învăța. Este o abilitate care pur și simplu trebuie demonstrată pe o perioadă lungă de timp.
Întrebați pe cineva, de pe stradă, care crede că este cel mai bine plătit set de abilități și veți fi obligați să auziți răspunsuri precum vânzare, codare, învățare, execuție, rețea, negociere, inovație, leadership și multe altele. Toate cele de mai sus sunt de dorit și își au locul în lumea de azi și, în funcție de afacerea sau de cariera noastră, fiecare le putem atinge superlativul. Însă, niciuna dintre aceste abilități nu este valoroasă dacă le poți face doar o dată excepțional și apoi mediocru.
Motivul pentru care anumiți actori primesc sume gigantice nu este neapărat pentru că au avut o singură performanță memorabilă, ci pentru că au nivel constant foarte bun și se poate conta pe prestația lor consistentă.
Consistenţa și coerenţa sunt cele mai importante abilităţi
Consistența prestației creează încredere în fiabilitatea noastră, ceea ce aduce asigurări și elimină riscul pentru persoanele care ne plătesc, indiferent dacă sunt angajatori sau clienți, iar eliminarea riscului combinată cu fiabilitatea rezultatelor este neprețuită.
Actorii constant buni permit producătorilor de filme să elimine riscul unei performanțe negative, maximizând astfel rezultate la Box Office.
De exemplu, mergi la sală o dată pe săptămână timp de două ore, faci exerciții fizice până cazi lat și apoi îți iei o săptămână liberă? sau mergi la sala de sport în fiecare zi timp de 30 de minute, depunând eforturi constante și lăsând un pic de energie în rezervor?
Același lucru este valabil și în afaceri. Nu căutați mai departe decât cel mai important motiv ce a condus la succesul marilor francize (și companii) precum McDonald’s și Starbucks. Au cel mai bun produs de pe piață? Nu, de departe. Dar clienții se pot baza pe obținerea unei „experiențe consistente” de fiecare dată.
Plecând de la exemplele de mai sus, combinând consistența și calitatea, atunci putem crea companii legendare, precum Apple. Asta pentru că unul dintre cele mai mari importante motive pentru utilizarea produselor Apple este: „Funcționează”. Acesta este un alt mod de a spune că este consecvent și de încredere. Când adăugăm obsesia pentru brandul Apple cu designul și componentele de calitate obținem cea mai mare companie din lume, cu o bază de fani gigantică.
Există pe piață computere mai bune decât Apple? Probabil. Sunt companiile care fac aceste computere mai bune în comunicarea rezultatelor lor consistente? Dacă ar fi, cu certitudine Apple ar avea probleme majore.
Exemplele sunt nesfârșite, dar remarcăm cum consistența este recompensată mai mult decât orice abilitate reală.
Pentru ca potențialii cumpărători ai abilităților de care dispunem să ia contact cu noi trebuie, în primul rând, să ne facem treaba, chiar și atunci când nu avem chef — sau mai ales atunci.
Sfaturi
1. Nu vă mai concentrați asupra rezultatelor pe termen scurt
Viața nu este un cuptor cu microunde. Este un aragaz cu foc domol. Dacă ați încercat o friptură gătită în ambele variante, știți care este mai gustoasă.
2. Faceți planul în scris și raportați-vă zilnic la el
Coerența este o prioritate deci este util să ai un plan scris, cu cele mai importante activități. Astfel, vă menține pe drumul cel bun și a vă concentra asupra elementelor critice.
3. Creați reguli
Regulile ce ne ajută să ne menținem consecvenți trebuie să fie simple, fără echivoc și nenegociabile
4. Obiceiuri, nu obiective
Dacă atingerea obiectivelor ar fi menită să fie ușoară, toată lumea ar avea un zid de trofee și o viață perfectă. Însă cea mai sigură modalitate de a-ți atinge obiectivele nu este de a le urmări, ci de a-ți crea obiceiurile potrivite care te duc automat spre obiective, aproape fără efort.
5. Urmăriți-vă progresul
Ceea ce măsurăm, se îmbunătățește. Chiar dacă ieșiți din calea pe care v-ați propus-o, dacă vă urmăriți progresul, vă veți reaminti cât de departe ați ajuns.
6. Procesul, nu progresul
Întrucât suntem dependenți de satisfacții și rezultate instantanee, procesul prin care ajungem la ce ne dorim poate fi dificil. Dar este mai ușor atunci când sărbătorești mici victorii și te mândrești cu calea pe care te afli, indiferent de unde te duce. Avantajul acestei mentalități este că veți ajunge mult mai departe, deoarece veți fi deraiat mult mai puțin. Este similar cu povestea broaștei țestoase și a iepurelui. Broasca țestoasă a fost lentă dar consistentă și astfel a ajuns sa câștige cursa.