Liste pentru eficiență

Liste pentru eficiență

Alcătuind liste scrise seara, pentru a doua zi, vom reuși să ne structurăm mai bine programul și să ne definim mai clar prioritățile

Întotdeauna facem liste, fie că sunt pentru cumpărături sau liste de sarcini pe care vrem să le îndeplinim. Însă, există pericolul ca atunci când notițele pe care le scriem nu sunt organizate și nu sunt asociate cu programul pe care-l avem să creeze un întreg haos în viața noastră.

O metodă inedită, aparent, dar foarte pragmatică și practică este să compunem lista de sarcini pentru a doua zi, seara, după ce am încheiat majoritatea activităților de peste zi. Motivul este simplu — deja am încheiat o zi, știm ce ar trebui să facem în următoarea, știm ce ne lipsește și ce trebuie să cumpărăm, prin urmare, nu trebuie decât să așternem informațiile într-un mod coerent, pe care să-l adaptăm programului prestabilit, pentru următoarea zi. Cercetătorii au constatat că această metodă de a optimiza și organiza următoarea zi aduce beneficii importante.

Cum să nu depindem de memorie sau chestiuni apărute inopinat?

Compunând lista de sarcini cu o seară înainte, chiar dacă apare ceva neașteptat dimineața, nu ne va împiedica să omitem ceea ce trebuie să realizăm. Putem să aruncăm o privire rapidă pe lista de sarcini și să găsim timpul necesar pentru a îndeplini sarcinile pe care deja le-am definit — acest lucru este deosebit de util având în vedere modul în care simplul fapt de a bifa finalizarea unui task poate ajuta o persoană să treacă la următoarea sarcină, atât fizic cât și psihic. Planificarea se dovedește, de asemenea, o soluție facilă atunci când urgențele apar dimineața devreme, așa cum se întâmplă adesea. Impulsul ar fi să ne concentrăm asupra chestiunii stringente și am omite sarcinile pe care deja știm că trebuie să le îndeplinim.

Prioritatea — sarcinile dificile

Având timp pentru a examina lista de sarcini, seara, ne ajută să vizualizăm ce trebuie să facem în ziua următoare și cât timp ar putea dura pentru a le finaliza. Din moment ce nu ne grăbim, suntem apți să enumerăm tot ce trebuie să facem, inclusiv sarcinile mai grele. Deoarece sarcina cea mai dificilă este de obicei listată mai întâi, înclinația va fi ca aceasta să fie prima de care ne apucăm. Finalizând acest pas dimineața, vom avea o energie pozitivă pe întreg parcursul zilei și vom îndeplini restul task-urilor fără eforturi.

Obiective realiste

Dacă am deprins deja obiceiul de a ne nota ce trebuie să facem peste zi, să facem următorul exercițiu — avem la dispoziție o bucățică de hârtie și o mulțime de obiective. Cum am putea să le scriem pe toate, când spațiul este limitat? Ei bine, în această situație, avem două soluții: fie vom fi obligați să notăm doar acele task-uri care sunt cu adevărat importante, fie să ne străduim să le înghesuim pe toate și, cel mai probabil, rezultatul va fi că nu vom mai înțelege nimic din ce am scris, mai ales în tumultul unei zile de muncă pline, când nu avem timp să descifrăm propriile hieroglife.

Acum, din moment ce am ales să ne construim lista de sarcini de cu seara, ne putem planifica foarte judicios „încărcarea”, pentru următoarea zi — ideal este să ne limităm lista la cel mult cinci sarcini.

Adio amânări

Deoarece ne îndeplinim sarcinile urmând prioritățile stabilite în listă, probabilitatea de a trebui să amânăm ceva scade radical, pentru că am construit tabloul task-urilor după propriile criterii, știind perfect cât timp ne-ar lua îndeplinirea lor și cât timp avem, în total, la dispoziție. Chiar și îndeplinirea unui mic obiectiv împiedică amânarea să devină o problemă și, din moment ce îndeplinim activ sarcinile, dorința de a îmbrățișa obiective dificile a crescut.

Desigur, toate acestea ne fac mult mai productivi și mai atenți la felul în care ne cheltuim timpul. Disciplina auto-impusă, rigoarea cu care ne urmărim atingerea obiectivelor zile nu vor face decât să ne ofere mai mult timp pentru noi.

Lasă un comentariu

© 2020 Urban Fine Art