Iată patru idei, testate de părinți și validate de psihologi și sociologi, prin care îi arătați copilului că-i sunteți alături și îl ajutați să continue să învețe și să performeze la școală, chiar dacă învățarea se întâmplă tot de acasă.
Planificați, împreună, o rutină
Încercați să stabiliți o rutină care să țină seama de programele de educație adecvate vârstei, care pot fi urmate online. Deseori asemenea programe paralele orelor de la școală, pleacă de la premisa că „factorul joc” este determinant în procesul de învățare al celor mici și recomandă timp pentru lecturi. Folosiți activitățile de zi cu zi ca oportunități de învățare pentru copiii. Și nu uitați să plănuiți, împreună, acolo unde este posibil, activitățile zilnice.
Deși stabilirea unei rutine și a unei structuri este importantă pentru copii și tineri, în aceste momente este posibil să observați că copiii dvs. au nevoie de un anumit nivel de flexibilitate. Schimbați-vă perspectiva! Dacă odrasla pare să nu-și mai mențină atenția, atunci când încercați să urmați un program de învățare online, treceți la o opțiune mai activă. Nu uitați că planificarea și desfășurarea în siguranță a sarcinilor de acasă este excelentă pentru dezvoltarea funcțiilor motorii fine și brute. Încercați și rămâneți în acord cu nevoile lor.
Conversați Deschis
Încurajați-vă copiii să pună întrebări și să-și exprime sentimentele față de voi. Amintiți-vă, copilul dvs. poate avea reacții diferite la stres, așa că aveți răbdare și înțelegere. Începeți prin a invita copilul să vorbească despre problemele pe care le are. Discutați despre practicile corecte , în ce privește igiena. Puteți utiliza momentele de răgaz, de zi cu zi, pentru a consolida legătura dintre dvs. și copil și permiteți-i să vorbească liber. Desenul, poveștile și alte activități pot ajuta la deschiderea unei discuții.
Încercați să nu minimalizați sau să evitați preocupările celor mici. Asigurați-vă că le înțelegeți sentimentele și asigurați-i că este firesc să își exprime temerile, liber. Demonstrați că îi ascultați, acordându-le atenție și asigurați-vă că înțeleg că pot vorbi cu dvs. și cu profesorii lor ori de câte ori doresc. Avertizați-i despre „fake news” – subiecte pe care, desigur, le discută cu prietenii sau de care află online – și încurajați-i să vă vorbească, mereu.
Protejați-i de capcanele online
Platformele digitale oferă oportunități infinite de învățare și divertisment, dar și tot atâtea capcane, întinse de persoane răuvoitoare, în care mai ales copii, pot cădea. Odată cu declanșarea procedurilor de distanțare socială, generate de epidemia COVID-19, învățământul s-a mutat online, iar accesul sporit al copiilor la Internet, aduce și riscuri sporite pentru siguranța, protecția și confidențialitatea identității copiilor noștri. Discutați deschis despre pericolele inerente ale prezenței online, cu copiii dvs., astfel încât să știe cum funcționează, despre ce trebuie să fie conștienți și despre cum arată comportamentul adecvat pe platformele pe care le folosesc.
Stabiliți împreună reguli despre cum, când și unde poate fi utilizat Internetul. Preventiv, aplicați restricții parentale pe dispozitivele lor, pentru a atenua riscurile online, în special pentru copiii mai mici. Identificați instrumentele online adecvate pentru recreere, împreună. În caz de intimidare cibernetică sau incident de conținut necorespunzător online, nu ezitați să raportați neîntârziat asemenea evenimente autorităților și școlii. Nu uitați că nu este necesar ei să partajeze imagini personale sau cu alte informații pentru a accesa învățarea digitală.
Rămâneți în legătură cu școala
Aflați cum să rămâneți în contact cu profesorul sau școala copiilor dvs. pentru a fi informați. Nu ezitați să puneți întrebări și obțineți mai multe îndrumări. Grupurile de părinți sau grupurile comunitare pot fi, de asemenea, o modalitate bună de a vă sprijini reciproc, în ce privește școala de acasă.